dilluns, 16 de febrer del 2015

BAGAN   -   7/01/2015  al  9/01/2015


Com sempre, el nostre autocar, ens torna a deixar a l'estació "central" d'autobusos, a uns 6 km del poble més proper. Però aquesta vegada l'espectacle dels taxistes es va tornar a superar:

Són les 4:00 de la matinada. Una vintena de taxistes s'acumulen a la porta de sortida de l'autocar, semblen llops famolencs que esperen la seva presa. Tenen gana de dòlars! Gairebé fa por i tot. Ningú es mou del seu seient, ja que s'ens havia dit que aquest bus ens duria fins al poble. Els autòctons també es queden a l'autobús, això vol dir que el bus encara no ha arribat al final del seu trajecte. Tot i així, el bus no es mou pas. Al cap d'una estoneta entra el xofer i ens diu: "aquesta és l'última parada. Això és Bagan." Encara ningú s'atreveix a sortir. El conductor torna a entrar fins a tres vegades més, per dir-nos que hem de baixar. A poc a poc, comencem a entendre, que l'autobús simplement no continuarà fins que no sortim tots. Només un cop que tots els turistes han sortit de l'autobús, aquest continua el seu trajecte amb la resta dels passatgers.

Per sortir de l'autobús, t'has d'obrir camí a través del ramat de taxistes ferotges. Cada turista rep immediatament un o dos taxistes, que se li assignen a una distància de 5 cm de la seva orella, gairebé no pots ni caminar, ni agafar les teves motxilles com aquell qui diu. És difícil fins i tot aconseguir parlar amb la resta de passatgers per poder compartir les despeses del transport, gairebé no es pot ni respirar! Estàs sota pressió constant, és una situació incòmoda i molesta. 20 dòlars és el què ens demanen per dues persones, per un trajecte en taxi de poc més de 6 km fins Nyaung U, que és on tenim el nostre allotjament reservat. La majoria dels passatgers accepten aquest preu sense més. Quan preguntem per una pick‑up aparcada allà, els taxistes en contesten el què ja hem sentit en alguna altra ocasió: "Only for locals" (només per als locals). Tot i les adversitats, aconseguim convèncer a 5 passatgers més, que ens facin costat i que tinguin paciència fins que negociem un preu mínimament decent. Finalment, després d'una estona de dur regateig, aconseguim que ens portin a 7 persones, per 14 dòlars en total, als nostres hotels (bé qui tenia hotel reservat doncs directament allà i els que l'havien de buscar, doncs a fer ruta per veure quin tenia lloc).

Per a què us en feu una mica la idea i com a detall de comparació, el nostre únic trajecte en taxi a Tailàndia, de Chiang Mai a l'aeroport, ens va costar uns 30 cèntims per quilòmetre, i això que Tailàndia és un país molt més desenvolupat, i per tant, també hauria de ser més car (o això suposem perquè no vam tenir maneres de comparar preus reals del què valen les coses a Myanmar, atès que pràcticament tot està sense preu i clar quan demanem un preu, hi afegeixen un plus de turista).

Igual que al llac Inle, aquí també cal pagar un "peatge" de 20 dòlars per persona per entrar a la zona durant una setmana. Tot just uns dies abans de la nostra arribada, parlant amb altres turistes que venien de Bagan ens van informar de que aquesta entrada era de 15 dòlars.


Bagan és un dels llocs més importants (si no el més important), dels que cal visitar a Myanmar, especialment a causa del important nombre de Pagodes escampades per tot arreu.

Entre els segles XI i XIII, quan era la capital del regne de Bagan, aquí s'hi van construir més de 10.000 temples budistes i pagodes, dels quals avui en dia, encara es mantenen en peu uns 2.200.

Hi ha diverses maneres per explorar els 40 km² d'aquest lloc: a peu, que pràcticament es pot descartar a causa de les enormes distàncies; llogar una bicicleta; llogar una e‑bike (una bicicleta elèctrica); La opció de llogar una moto no la vam ni contemplar, ja que no "pot" ser llogada a estrangers, a menys que la lloguis amb conductor; si es vol llogar un vehicle amb conductor hi ha vàries possibilitats, des de tuc tuc, cotxe i fins i tot carruatge de cavalls. És a dir, un el‑que‑sigui, però sempre amb conductor o pujar en globus aerostàtic.

Nosaltres vam optar per la opció de la bici elèctrica. De fet, nosaltres més aviat ho anomenaríem una "motocicleta de joguina elèctrica", la qual pot transportar fins a dues persones a una velocitat d'uns 20 km/h en pla.



















1 comentari: