dilluns, 22 de juny del 2015

HOI AN  -  27/02/2015  al  05/03/2015

Vam arribar a Hoi An amb la intenció d'estar-nos-hi uns 3 o 4 dies, però només arribar, la Mariona (una noia de Girona veïna del avis d'en Markus i que en aquells moments estava d'intercanvi a la universitat de Hanoi) ens va dir que feien una festa de fanalets que coincidia amb la lluna plena. En un principi no li vam donar molta importància, però ella ens va comentar que tot i que se'n fan més durant l'any, aquesta era la més important. Ho vam comentar amb els propietaris de l'allotjament i pel què ens van explicar, semblava que havia de ser tot un esdeveniment. Així que, dit i fet, vam pensar que ara ja érem allà i que ens podíem quedar un parell de dies més per veure-ho. La Mariona aquell cap de setmana també es desplaçava de Hanoi a Hoi An per conèixer la ciutat i veure aquesta festivitat, d'aquesta manera tindríem el plaer de conèixer-la abans d'arribar a Hanoi, ja que hi havíem parlat però no la coneixíem en persona.

Pels vietnamites la nit de lluna plena és una nit per mostrar respecte al seus avantpassats fent ofrenes i cremant diners (falsos) per tenir bona sort i prosperitat. Els carrers estan plens de gom a gom i la gent, tant locals com turistes, posen fanalets de paper a flotar al riu, ja que diuen que porta sort, felicitat i amor.

Situada a la costa central del Vietnam, és un bon exemple de port comercial tradicional asiàtic. El seu casc antic ens va semblar molt bonic i està molt ben cuidat. L'any 1999 aquesta àrea de la ciutat va ser declarada Patrimoni de la Humanitat per la Unesco. Els seus edificis, plens d'influències tant locals com foranies (principalment xineses i japoneses) són magnífics. Un dels seus principals atractius, és el pont japonès, un pont de fusta amb una pagoda integrada, originari del s. XVIII que surt als bitllets de 20.000 dongs. Hoi An és un indret fotogènic, tranquil, ple de botiguetes i un mercat nocturn diari per comprar qualsevol tipus de souvenir. Suposem que a hores d'ara ja us ho debeu imaginar, però per si les mosques, us ho confirmem: és un lloc molt turístic. El casc històric passa a ser peatonal els vespres per poder-hi passejar tranquil.la i còmodament.

Hi ha una sèrie d'edificis, temples i museus que per entrar-hi s'ha de comprar una entrada a la taquilla que hi ha just al començament del casc antic. El preu de l'entrada no el recordem exactament, però aquesta només et permet entrar a 5 llocs a escollir d'una llista on hi ha museus, temples, cases antigues... Nosaltres no ho vam pagar, ja que hi ha edificis i temples que no estan inclosos en aquesta llista que es poden visitar sense pagar, així que ens vam estalviar uns calerons.

Tot i que tenim moltes més fotografies creiem que aquestes us poden fer fer una idea de la bellesa d'aquest lloc.

Per arribar de l'aeroport de Da Nang fins a Hoi An vam agafar un taxi per 400.000 dongs (que serien uns 18 euros al canvi). El trajecte dura una mitja horeta però fer-ho en transport públic és un xou quan es va carregat amb les motxilles, així que ens vam decantar per la opció d'agafar un taxi i perquè ens sortís una mica més econòmic, vam anar a preguntar a una altra parella "motxillera" si el volia compartir amb nosaltres.

A Hoi An vam estar en dos allotjaments diferents, els primers dies al Vip Garden Homestay (105 Hùng Vu'o'ng, Hoi An. T. 05 103 916 222 / 0928 373 777) per 336.000 dongs (poc més de 15€) la nit. Després ens vam canviar perquè vam voler allargar la nostra estada i ja ho tenien tot ple, així que vam desplaçar-nos uns 5 o 6 edificis carrer avall, a l'altra banda de la vorera, al Golden Leaf Homestay (124 Hung Vuong, Thanh Ha, Hoi An) per 350.000 dongs (poc menys de 16€), amb esmorzar inclòs. Els dos allotjaments estaven molt i molt bé, potser dels millors allotjaments on hem estat. Habitacions àmplies, netes, amb bany privat, nevera, bon internet i propietaris molt agradables.