dissabte, 7 de febrer del 2015

BAGO  -  26/12/2014  al  31/12/2014

Després del xoc inicial a Yangon, hem de dir que mica en mica, el país ens ha anat agradant més a mesura que avançava el nostre viatge.

Situat a 80 km de Yangon. Després de dues horetes de viatge en tren, es troba Bago (pronunciat Bagó). Quant hi arribes, tens a sensació de trobar-te en un poble situat a banda i banda de la carretera principal, però en realitat és la capital de la regió de Bago, que té una extensió una mica més gran que la de Catalunya i les Balears juntes. La ciutat compta amb una població de gairebé 300.000 habitants, però on està amagada tota aquesta gent i les seves respectives cases?... encara ens sembla un autèntic misteri.

Passejant pel mercat continuàvem tenint la sensació d'estar en un petit poblet.

Aquí tampoc s'hi veuen gaires turistes, i de fet, tant sols hi ha uns quants hotelets. Tot i així, la regió de Bago és un important lloc de peregrinatge per als budistes i compta per tant, amb una gran quantitat de temples i llocs sagrats.

El riu Bago divideix la ciutat en dues meitats. Nosaltres vam començar a explorar la banda Oest. Un dels primers llocs visitats va ser el Buda reclinat de Mya Tha Lyaung, que fou construït el 2002 i es troba a l'aire lliure, si més no de moment, ja que sembla que estan preparant el terreny per a construir-li una coberta.

Una de les coses interessants dels budes reclinats és que se'ls hi pot veure la planta dels peus, que deixen les seves petjades característiques.

El Buda reclinat de Shwethalyaung, es considera un dels mes bells del país. Té una llargada de 55m i una alçada de 16m. Va ser construït a finals del segle X i reconstruït al 1881.

Semblant al Buda reclinat de Yangon, el temple on es troba allotjat aquest enorme Buda també recorda a un hangar.

Després vam visitar la Mahazedi Pagoda, que cal tenir en compte que només els homes poden pujar al capdamunt. Ningú no ens en va dir res fins que vam arribar a dalt, on la Gemma va haver de girar cua immediatament, sense poder gaudir de la recompensa de les seves vistes.

Aquestes són les vistes cap a l'oest, que és on es troba el centre de Bago. Recordeu que es tracta d'una ciutat de prop de 300.000 habitants.

El gran edifici vermell que destaca al fons entre els arbres, és "l'hangar" del Buda reclinat de Shwethalyaung. A part de això, pràcticament només es veuen pagodes, així com l'altre Buda reclinat, el de Mya Tha Lyaung, que sobresurt de la vegetació a l'extrem dret de la imatge.

La Mahargyi Pagoda és la que queda situada més a l'oest dels temples que vam visitar i la veritat és que ens va agradar força. Si més no, hi vam passar una bona estona fent fotos.

Durant el nostre viatge per Myanmar ens va cridar l'atenció la gran quantitat de nens monjo que es veuen per tot arreu.

A mesura que ens anàvem allunyant del centre, encara ens donava més la sensació d'estar en un petit poblat... els carrers de sorra, les cases de canya o de fusta i la vida senzilla que porten els seus habitants. Allà vam coincidir amb l'hora en què la canalla torna de l'escola cap a casa. Tots ells amb els seus uniformes i amb les típiques carmanyoles que fan córrer en aquest país.

Al costat est del riu, damunt d'un petit turó, es troba la Shwemawdaw Pagoda, que amb una alçada de 114m és la més alta del país.

A la cara oest de l'estupa actual, es troba el Hti (ornament situat al capdamunt de les estupes a Myanmar) de l'antiga estupa, derruïda a causa d'un terratrèmol l'any 1917.

Unit a la Shwemawdaw Pagoda per un passadís cobert de més de 500m de llarg, trobem el temple de Hintha Ghone. Més enllà de la curiositat del llarg passadís, que tampoc no té gran cosa, es tenen suposadament unes grans vistes des del temple, però no són res de l'altre món.

Més o menys a la meitat del passadís hi ha una petjada de Buda. Recordeu que les plantes dels peus de Buda les representen amb tota mena de detalls. Són molt eleborades.